loading...
وب نور .:..:..:. بانک وبلاگ شهرستان های ممسنی و رستم.:..:..:.
وب نوربانک وبلاگی ممسنی ورستم
وب نور بازدید : 1751 دوشنبه 05 آبان 1393 نظرات (0)

در نهمین شماره چنته وبلاگی فرا رسیدن ایام ماه محرم را به مخاطبان گرامی تسلیت عرض می کنیم و از همه ی وبلاگ نویسان شهرستان خواستاریم تا با انتشار تصاویری و فایل های صوتی و تصویری از مراسمات عزاداری محلات خود ما را در چنته آینده یاری کنند تا به صورت ویژه به عزاداری مردم ممسنی و رستم بپردازیم.

همچنان شما مخاطبان می توانید ما را با مطالب و معرفی وبلاگ های فعال خود یاری کنید تا وب نور و چنته همراه و همگام شما باشد.

این بار نیز قصد داریم نگاهی گذرا به مهمترین یادداشت ها، تصاویر و ... وبلاگ نویسان و نویسندگان گمنام ممسنی و رستم بزنیم و از دغدغه های آنها پرده برداریم.

این نهمین چنته ی وبلاگی است که با شمائیم (5 آبان ماه 93)

.::جهت مشاهده این چنته اینجا را کلیک کنید::.

 

بخش اجتماعی:

*همان بهتر که فوتبال از تلوزيون پخش نشود*

فوتبال ما جنسش چيني است بهتر است پولت را دور نريزي جنس بنجول روي دستت مي ماند
نه فوتبال ما دل و دماغ دارد و نه ما دل و دماغ فوتبال
پول را نبايد حيف و ميل کرد مخصوصا پول بيت المال ، شايد خيلي ها راضي نباشند اين پول را بريزي توي حلق بعضي از بازيکن ها و فوتبالي ها
فوتبال پولکي طمع کرده و روز به روز بر طبعش افزوده مي شود
به چيز کسل کننده که نبايد چيزي داد اصلا نبايد تحويلش گرفت
انگار هنوز سينما از فوتبال ما پر هيجان تر است
من ترجيح مي دهد با اين حال احوال فوتبالمان به فيلم سينمايي نگاه کنم

همان بهتر که فوتبال از تلوزيون پخش نشود!!!

 

*عدم آگاهی جامعه از خطرات شبکه های اجتماعی*

 چرا وقتی حرفی از شبکه های اجتماعی می زنیم آسیب ها و خطرات آن به ذهنمان خطور می کند؟

دلیل آن از عدم آگاهی است اصلا بخش مهمی از آسیب ها از عدم آگاهی جامعه است مطمئنا اگر از ابزار یا فرهنگ و یا هر چیز دیگری آگاهی کامل نداشته باشیم می تواند برای ما خطر آفرین باشد.

از طرفی واضح است که در همه حیطه ها پیشگیری مقدم بر درمان می باشد و مسلم است که اگر از آسیبی زودتر از وقوع آن پیشگیری گردد هزینه، زمان و وقت کمتری صرف آن خواهد شد.

لازم است برای رسیدن به این هدف در بخش آموزش و آگاهی عموم افراد جامعه تلاشی بیش از پیش صورت گردد.

سایت خبری نورآنلاین ممسنی نظر سنجی مبنی بر اینکه آیا شبکه های اجتماعی خطرآفرین است و آیا می تواند به مسائل فرهنگی و اجتماعی آسیب برساند را منتشر کرد که اکثر شرکت کنندگان معتقد بودند که اینگونه نیست و این شبکه ها خطری ندارند.

شاید این مساله نشان می دهد که نسبت به این نرم افزار ها آگاهی عمومی وجود ندارد و لازم است مسئولین و نهاد های فرهنگی به این مساله وارد شوند؟

به باور بسیاری از کارشناسان شبکه های اجتماعی به عنوان آسیب جدی تلقی می‌شود و باید بیش از گذشته مورد توجه باشد، نفوذ شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، وی چت، وایبر و واتس‌آپ در بین مردم باید جدی گرفته شود.

 

نگاهی گذرا به خطرات این شبکه ها خواهیم داشت:

وقت‌گذرانی بدون کنترل و بی‌قید و بند در فضای مجازی منجر به ایجاد هویت کاذب و زودگذر می‌شود.

راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی همچون وایبر، وی‌چت و واتس‌آپ منجر به این شده که خانواده‌ها از هم دور شوند.

استفاده بی‌مورد و شدید از شبکه‌های اجتماعی تأثیرات بدی بر سلامت عمومی روان و جسم دارد. افراد هر چقدر بیشتر از وایبر استفاده می‌کنند، بیشتر در فعالیت‌های روزمره خود دچار حس منفی بافی و افسردگی می‌شوند.

و ...

 

 

بخش سیاسی:

*ابتکاری در دروغگویی*

بنزین مساله داغ این روز ها ست که معلوم نیست عامل سرطان زایی مردم است یا عاملی برای پر کردن جیب برخی هاست.

برخی از مدیران و مسئولین و وزرا با نگاه به دهان آمریکایی ها حرف و حدیث های و ادعاهای آمریکایی ها را تکرار کردن و در واقع با زبان خود حرف های مورد نظر آمریکایی ها را زدند .

 پس از آنکه ایران در زمان تحریم با استفاده از پتروشیمی ها به تولید بنزین داخلی دست یافت آمریکای ها که بازی را باخت باخت می دیدند چنین ادعا کردند که بنزین داخلی ایران استاندارد نیست و به طبع آن مسئولین ایرانی از جمله ابتکار وزیز جنجالی دولت مصرف بنزین داخلی را سرطان زا خواند.

از طرفی زنگنه وزیر نفت نیز این نوع تولید را به سود کشور ندانست و بیان داشت که توجیح اقتصادی ندارد و باید و حتما بنزین را وارد کرد و نه تولید ...

حال دکتر نوبخت در جمع خبرنگاران می گوید که این بنزین سرطان زا نیست البته بعدا روزنامه های زنجیره ای و روزنامه های وابسته به دولت این موضوع را تکذیب کردند

اما در خصوص سرطان زا بودن بنزین داخلی رئیس کمیسیون بهداشت مجلس دکتر شهریاری شفاف سازی می کند و در گفتگو با رسانه های متعدد اعلام می کند طبق تحقیقات این کمیسیون بنزین تولید داخل سرطان زا نیست این جمله ی کلیدی دکتر شهریاری می تواند بسیاری از مسائل جدید را باز کند.

از جمله اینکه آیا برخی ها می خواستند با گل آلود کردن آب ، ماهی بگیرند و فرصتی ایجاد کنند که با واردات بنزین سود زیادی به جیب بزنن که لازم است مسئولین پر مدعای نظارتی از خواب غفلت بیدار شوند و به صورت کامل و شفاف این موضوع را پیگیری کنند و متخلفین را معرفی کنند چه آنان که سلامت روحی و فکری مردم را به خطر انداختن و چه آنانی که به دولت و ملت با واردات بنزین ضرر زدند...

 

 

* وعده های استاندار فارس برای رفع محرومیت های منطقه پراشکفت ممسنی*

وبلاگ نورباران نوشت:

سید محمد احمدی استاندار فارس، در بازدید سرزده از روستاهای "قلعه سفید و ده گردو" شهرستان ممسنی گفت: خدمت بی منت به مردم تمام نقاط کشور بخصوص مناطق محروم و کمتر برخوردار، از اولویت های دولت تدبیر و امید است.
  سید محمد احمدی، در این  دیدار افزود: بهره‌مندی از بیت‌المال حق تمام مردم است و مردم مناطق محروم نیز حق دارند از امکانات موجود به همان میزان که مناطق برخوردار استفاده می‌کنند، بهره‌مند شوند. وی، یکی از نیازها و خواسته‌های مناطق محروم را برخورداری از راه مناسب برشمرد و ادامه داد: راه اساس همه کارها و زیربنای توسعه است و می‌کوشیم با تامین اعتبار مورد نیاز در این زمینه اقدامات قابل توجهی در استان انجام شود.

 

استاندار فارس تصریح کرد: بر همین اساس، ظرف یک ماه آینده و قبل از آغاز فصل سرما، عملیات اجرایی آسفالت شش کیلومتر از راه روستای ده‌گردو تا روستای سید محمد را آغاز خواهیم‌کرد. احمدی، در خصوص ارتقای منطقه پراشکفت شهرستان ممسنی گفت: ارتقای این منطقه به بخش در دست بررسی است که این موضوع با نظر مثبت به مرکز پبشنهاد خواهدشد.
وی اضافه کرد: ارتقای خانه بهداشت به مرکز بهداشت، گازرسانی به چندین روستا در این منطقه و پرداخت تسهیلات جهت سرمایه‌گذاری در بحث پرورش ماهی از دیگر مواردی است که در دستور کار مسئولان استان قرار خواهدگرفت.
وی اظهار کرد: همچنین تا پایان امسال و با اختصاص اعتبار مناسب از دو درصد نفت و گاز و ماده 180، مشکل آب آشامیدنی روستاهای بجکی، گجستان یک و دو، سرتنگ کوچک و بزرگ و پسکی نیز حل خواهدشد.
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، حضور مسئولان در بین مردم را یک وظیفه و توفیق برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی و وسعت استان فارس، می‌کوشم تا به مناطق مختلف استان و حتی مناطق صعب‌العبور از جمله همین روستای ده گردو که به عنوان اولین استاندار فارس توفیق حضور در بین مردم آن را یافته‌ام، سرکشی کنم.

 

 

بخش فرهنگی:

* صدایی می آید ... مجلسی براه است ... شاید شما ها دعوت باشید ..*

چشمات و ببند ...

آروم راهت را برو ...

هیس!

به صدا ها گوش کن...

صدای عجیبی می آید ..

انگار مجلسی را برپا می کنند ...

صدای ساز و دهل نیست ...

صدای طبل و سنج می آید ...

چه خبر است ...

شاید دعوت باشی ...

خود را آماده کن ...

 

*دست روی دست گذاشتن مردم و مسئولین در مقوله فرهنگ حجاب *

 سیاست مسئولین شهرستان در مقوله فرهنگ حجاب چیست؟ و به کجا می خواهند بروند؟ اصلا جامعه آماری آنها بیشتر از چه قشری است؟  به روی چه قشری برنامه ریزی کرده اند ؟متولی اصلی مبارزه با بد حجابی کدام نهاد است؟ چه کسی به فکر فرهنگ عفاف و حجاب است؟

حجاب مساله کوچکی نیست که سر سری گرفته شود بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه ما نشئت گرفته از بد حجابی هاست و نیاز است به این امر توجه ویژه ای شود.

.::برای مشاهده ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید::.

 

*در محرم چه بپوشیم / ساپورتی یا اسپورتی / پاشنه بلند یا ژله ای /قرمز یا مشکی*

حواشی دسته های عزاداری در این ایام دل انسان را بدرد می آورد و یادمان می آورد که ما انسان های فراموش کاری هستیم. وقتی به این حواشی دقت کنیم تازه می فهمیم که چقدر غافل بوده ایم و چه راحت یادمان رفته است که امام حسن قیام کرد که اسلام زنده بماند و به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کند.

یکی از این حواشی در ممسنی که بارها امام جمعه شهرستان و دیگر علما به آن اشاره کرده اند نحوه پوشش زنان در مجامع عمومی است حتی بارها به نحوه پوشش برخی از زنان و دختران در مراسمات مذهبی نیز انتقاد کرده اند و خواستار استفاده از حجاب برتر یعنی چادر در این مراسمات شده اند.

گاهی دیده می شود برخی از دختران بزک کرده در کوچه ها به بهانه ی هیئت پرسه می زنند و در طرفی تاریکی شب ها فرصتی برای چشم چرانان چشم ناپاک فراهم کرده است. مطمئنا هم بزک کرده ها مقصرند هم چشم چرانان اما گروه دیگری نیز مقصرند و آن گروه کسانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده اند.

.::برای مشاهده ادامه مطالب و تصاویر اینجا را کلیلک کنید::.

 

 

بخش گردشگری:

 *قلعه سفید قبل از سیاه پوش شدن*

متاسفانه طبیعت قلعه سفید که از جمله مناطق زیبای شهرستان ممسنی مدتی پیش طعمه حریق شد. در ادامه تصاویری را خواهیم دید که مربوط بهار سال جاری و قبل از آتش سوزی این منابع طبیعی است.

عکس از سید محمد شجاعی

قلعه سفید ممسنی

قلعه سفید ممسنیقلعه سفید ممسنیقلعه سفید ممسنی

 

 

بخش ادبیات خمونی:

*شکوائیه‌ی خران *

 حسن حبیبی فهلیانی
بانگ بر من زد خری رنجور و زرد
رنج‌های خود را به آواز و به درد
زار می نالید او در دشت و کوه
جمله خرها ز انسان‌ها ستوه
ما خران زار و ذلیل ز انسان ها
جملگی در پیش آنها بی بها
گفته اند که خر ز عقل عاری بُوَد
هم ز هوش و هم ز فکر خالی بُوَد
این چنین گویند، خران باشند خر
جمله بی فرهنگ و نادانند به دهر
ما بگوییم نکته ای زین ماجرا

.::برای مشاهده ادامه این شعر زیبا اینجا را کلیک کنید::.

 

 

بخش ورزشی:

* تیم فوتبال امیر کبیر دربی نوراباد را به هر قیمتی بود برد*

وبلاگ تیم فوتبال لیدوما نوشت:

هفته چهارم لیگ برتر استان روز جمعه در شهرنورابد پیگیری شد که تیم امیر کبیر با نتیجه 2 بر1 مقابل همشهری خود پیروز شد.

این مسابقه که به ظاهر و صحبتهای قبل ازمسابقه طرفین  اروم و در جوی دوستانه قرار بود برگزار شود با اخراج دو بازیکن و تعداد زیادی کارت زرد و اعتراضات شدید به ناظرو مسئولان هیئت فوتبال ، داور مسابقه وحتی درگیری عده ای از هواداران با ماموران نیروی انتظامی توسط تیم امییر کبیر پایان یافت تا این تیم برخلاف صحبتهای قبل از مسابقه و بیانه ..خیلی هم دنبال فوتبال پاک و جوانمردانه نباشد.

حسینی مربی تیم لیدوما در مورد این بازی گفت: اول تبریک میگم به تیم امیر کبیر بابت 3 امتیاز این مسابقه.من قطعا ناراحت هستم به خاطر از دست دادن امتیازی که به راحتی میتوانستیم بگیریم و نگرفتیم ولی از ته دل خوشحالم که امتیازات  بازی را  به هر قیمتی نخواستیم و از تک تک بازیکنانم ممنونم که اصول بازی جوانمردانه را رعایت کردند و مردانه فوتبال بازی کردند تا مثل همیشه پرچمدار فوتبال پاک و پهلوانانه باشند.ما میتوانستیم با اهرم فشار و اعتراض و...بر بازی تاثیر بزاریم ولی ابروی فوتبال شهرستان و رفاقت ها و روح پاک ورزش  را فدای 3امتیاز نکردیم چه بسا اگر ما هم دامن میزدیم به مسایل اتفاقی میافتاد که دیگر جمع کردنش خیلی بعید بود . داور این مسابقه با وجودی که ابتدا داوری قابل قبولی ارایه داد ولی بعد از اخراج  بازیکن امیر کبیرسعی کرد مدیریت کند مسابقه را همین امر باعث شد تیم مقابل راحت تر به اهدافش برسد خطاهای پی در پی اعتراض، گرفتن وقت بازی و در نهایت پنالتی که به سود حریف اعلام کرد . به هر حال این مسابقه تمام شد و در نهایت یک هفته خاطره ان در ذهن خواهد ماند و هفته دیگر و مسابقه بعدی این مسابقه به خاطره ها می پیوندد. و این رفتار و کردار ماست که در ذهنها خواهد ماند

 

 

بخش عکس و مکث:

*شایعه‌ی پیدا شدن گنج در روستای پرین -پشتکوه رستم-*
 

وبلاگ نورباران نوشت:

خط انتقال فیبر نوری در روستای پرین متوقف شد.
  یک دستگاه بیل مکانیکی که در خط انتقال فیبر نوری در روستای پرین در پشتکوه رستم مشغول بوده در طول مسیر خود گودالی به عمق 4 تا 5 متر حفر می‌نماید که با تذکر یکی از اعضای شورای اسلامی روستا این گودال را پر می‌کند.



 

میثم رستمی از اعضای شورای اسلامی روستا پرین در گفتگویی تلفنی با خبرنگار نورباران گفت: تعاونی دهیاران بخش سورنا پیمانکاری انتقال خط فیبر نوری از روستای پرین را بر عهده داشت و این تعاونی زیرنظر بخشدار سورنا فعالیت می‌کند.وی ادامه‌داد: در ادامه‌ی این طرح متوجه شدم که راننده بیل گودالی به عمق 4 الی 5 متر کنده‌است که به او تذکر دادیم که گودال را پر کند که در این حین محیط شلوغ شد و راننده فرارکرد. این عضو شورای اسلامی روستا پرین افزود: می‌گویند بحث زیرخاکی و گنج مطرح است اما به طور رسمی چیزی عنوان نشده‌است اما بیل در پارکینگ توقیف است و کارشناسان میراث فرهنگی در محل حضور یافتند و ما نیز از نتیجه‌ی کار اطلاعی در دست نداریم. وی گفت: محل این اتفاق روبروی قبرستان روستای پرین به وقوع پیوست. هر چند مسئولان شهرستان رستم هنوز درباره این خبر اعلام نظر نکرده اند اما طی گفتگوهایی که با چند تن از اهالی این روستا داشته ایم، ادعا کردند هر از چند گاهی خبرهایی از این دست در منطقه دهن به دهان می گردد و در این حادثه از قرار معلوم گنجی در محل یافت شده است و یابندگان آن را برده اند.

 

مطالب مرتبط:

       
 
چنته با تاخییر به هشت رسید/ از دوره گرد کازرونی تا روزگار برنج کاران شنبه 19 مهر 1393    
 
هفتمین مهمانی وب نور در چنته جمعه 24 مرداد 1393    
 
چنته هم شش تایی شد جمعه 10 مرداد 1393    
 
حساب دو دوتا چهارتا این هفته ممسنی ورستم در چنته پنجم جمعه 03 مرداد 1393    
 
چنته ی وبلاگی وب نور به هفته ی چهارم خود رسید جمعه 27 تیر 1393    
 
چنته ی وبلاگی وب نور به هفته ی سوم خود رسید جمعه 20 تیر 1393    
 
چنته ی وبلاگی وب نور به هفته ی دوم رسید جمعه 13 تیر 1393    
 
ممسنی و رستم در این هفته در چنته ی خود چه داشتند جمعه 06 تیر 1393    
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بانک وبلاگ شهرستان های ممسنی و رستم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    وبلاگ روستاها

    مهرنجان ممسنی(سرزمین قنوت و قناعت)

    نوگک رستم ممسنی

    روستای مشایخ

    روستای اکبری

    ماهور زادگاه من

    روستای آب بید

    مهـــر مهـــرنجـــان و فخـــر فاخــــران

    وبلاگ روستای حسین اباد رستم

    عشایر

    وبلاگ روستای بلندو تنگ خاص

    ماهور( قشقایی )

    آل امیر ممسنی(تل ریزی عمله و تل کوشک)
    روستای پرین

    روستای آپ بخشان

    کناره(دهتینی)

    کناره

    نوگک

    کوپن

    روستای حسین آباد(رستم)

    روستای برم سیاه

    منصور آباد علیا

    میدجان - میدگون

    روستای سراب سیاه

    هرایرز

    هرایرز(تفرجگاه بی نظیر)

    بهار رازیانه

    قلعه سفید زادگاه من

    روستایی از دشمن زیاری

    جاوید ممسنی

    میم مثل ممسنی

    قلعه سفید ممسنی

    عسل رُنـــــــج
    لیدوما(چهارمین شهر بزرگ هخامنش)
    آنچه از ممسنی باید بدانید(محمودی)
    فهلیان
    فهلیان و جنجان
    فهليان من به يادت خواهم بود حتی اگر....

    پیشینه فهلیان

    زردقبا(فهلیان)

    فهلیان(جهت رویت فهلیان)

    جهانی به نام فهلیان

    سورنا ممسنی(کوپن علیا)

    وبی از خومزار

    شولستان

    وبی از مصیری

    از جلو چشام خفه شو

    نوگک پایتخت تاریخ تمدن رستم

    نظر آباد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 477
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 113
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 25
  • بازدید هفته : 437
  • بازدید ماه : 128
  • بازدید سال : 19,806
  • بازدید کلی : 223,894
  • کدهای اختصاصی
    ارسال مطلب برای وب نور

    جهت درج مطلب دروب نوربه آدرس زیرمراجعه کنید

    http://www.webnor.rozblog.com/page/sendpost