loading...
وب نور .:..:..:. بانک وبلاگ شهرستان های ممسنی و رستم.:..:..:.
وب نوربانک وبلاگی ممسنی ورستم
وب نور بازدید : 193 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
نورآنلاین:
قرار بود در شهر بابامنیر بخش ماهور میلاتی به مناسبت هفته معلم همایش تجلیل از معلمان برگزار گردد که خبرنگار نورآنلاین جهت تهیه خبر این همایش، عازم ماهور شد سفری که برای خبرنگار نورآنلاین عجیب بود ولی برای مردم منطقه نه!

خبرنگار نورآنلاین گزارش می دهد: بین شهر نورآباد ممسنی و ماهور میلاتی شهر خومه زار قرار دارد و اگر قرار باشد به ماهور سفری کنی باید از شهر خومه زار راهت را کج کنی و به سمت گناوه حرکت کنی مسیر کم تردد که ما را مجبور به ایستادن نیم ساعته بر روی ایستگاه کرد.

پراید مشکی رنگی به عنوان تاکسی این خط منتظر مسافران خود بود پرایدی که حتی احساس نمی کردی بتواند دو نفر را جابجا کند در اقدامی عجیب 7 نفر را سوار کرد و به سمت ماهور حرکت کرد.

من و دونفر دیگر  همراه با راننده در جلو نشسته بودید و سه نفر نیز عقب نشسته بودند ترکیبمان شده بود 4 به 3 ... ما را همچون افاغنه های از مرز گذشته درون پراید چپانده بودند. وقتی که نسبت به این موضوع به راننده اعتراض کردم گفت برایمان نمی صرفد که کمتر از 7 یا 6 مسافر بزنیم کرایه خومه زار بابامنیر نفری 3 هزارتومان بیشتر نیست.

جالب اینکه ،  دیگر مسافران نسبت به این موضوع اعتراضی نداشتند و می گفتند خدا راننده را خیر دهد که مردم را جابجا می کند وگرنه در این جاده که اصلا نمی شود ماشینی پیدا کرد البته تنها یکی از مسافران مقداری به نرخ کرایه معترض بود.

راننده که ادعا می کرد 16 سال است در این خط کار می کند می گفت در این خط عمرش را تلف کرده است و به هیچ نان و آبی نرسیده است.

وقتی این تخلفات راننده را دیدم به خود گفتم اگر پلیس راهی در این مسیر بود می توانست خوب پولی به جیب بزند و تا ظهر نشده تمام تعرفه های جریمه را تمام کند.

جاده پر پیچ و خم بود ، ما فشرده نشسته بودیم از طرفی نیسان های آبی رنگ هم در جاده زیاد دیده می شدند و بر اضطراب این سفر می افزود زمانی دلهره آور تر می شد که ببینی در وسط جاده کامیونی پیچی را بریده و دلش را به دل کوه زده است...

سرزمین بی آب و علف و خشکی بود خاک هایش سرخ و سفید و مزارعش زرد زرد بودند در حالی که قرار است در ماه آینده در ممسنی جشن برداشت گندم برپا شود اینجا مردمان سخت کوش ماهور شروع به درو کردن گندم کرده بودند و باید در اینجا آرام آرام منتظر جولان کمباین های مرودشتی باشیم.

سخت کوشش بودن مردمان از آنجا مشخص می شود که در کنار همین جاده می شد دید زنان آنها کار های سخت چون گله داری و به کشاورزی می پرداختند دیگر چه برسد به مردهایشان ...

 

بلاخره این سفر 45 دقیقه ای باگذراندن روستاهایی با نام های عجیب همچون گورسپید، مرغ، شور ، رباط و ... به پایان رسید و به شهر بابامنیر-  که فعلا بهتر است بگوییم روستای بابامنیر - رسیدیم  همایش در مرکز شهر و در سالن امیرکبیر برگزار می شد مهمان ویژه این همایش حق شناس معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش بود.

در این همایش آقای دهقان مدیریت  آموزش و پرورش منطقه ی ماهور میلاتی خواسته ها و مطالبات خود را برای حق شناس لیست کرد اما حق شناس حتی یک وعده ی سر خرمن هم نداد.

دهقان خواستار افزایش اعتبارات این منطقه ی محروم شد و معتقد بود عدم وجود امکانات رفاهی و سرویس های ایاب و ذهاب کار معلمان را سخت کرده است  اما در مقابل حق شناس در سخنرانی خود تنها به تبین جایگاه معلم و شهید مطهری بسنده کرد.

دهقان می گفت: جمعیت ماهور میلاتی 7311 نفر است و تنها 1901 خانوار آن روستایی است و مابقی عشایر هستند.

وی افزود: 189 معلم در منطقه مشغول به خدمت هستند که تنها 40 نفر آنها ساکن منطقه و مابقی ساکن  شهر های همجوار هستند . 78 تن از معلمان ماهور را خانم ها و 111نفر را آقایان تشکیل می دهند.

رئیس آموزش و پرورش ماهور معتقد بود: حیات ماهور میلاتی فقط به آموزش و پرورش وابسته است و در هر روستا که مدرسه تعطیل شده است آن روستا نیز خالی از سکنه شده است.

پایان این سفر پر فراز و نشیب و این همایش ، اهداء لوح سپاس و هدایا  به دبیران بازنشسته ی سال 92 - 93 و  معلمان نمونه ی منطقه آقایان رضا کریمی، اسماعیل بهارلو و سرتیپ خورشیدی پور بود .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بانک وبلاگ شهرستان های ممسنی و رستم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    وبلاگ روستاها

    مهرنجان ممسنی(سرزمین قنوت و قناعت)

    نوگک رستم ممسنی

    روستای مشایخ

    روستای اکبری

    ماهور زادگاه من

    روستای آب بید

    مهـــر مهـــرنجـــان و فخـــر فاخــــران

    وبلاگ روستای حسین اباد رستم

    عشایر

    وبلاگ روستای بلندو تنگ خاص

    ماهور( قشقایی )

    آل امیر ممسنی(تل ریزی عمله و تل کوشک)
    روستای پرین

    روستای آپ بخشان

    کناره(دهتینی)

    کناره

    نوگک

    کوپن

    روستای حسین آباد(رستم)

    روستای برم سیاه

    منصور آباد علیا

    میدجان - میدگون

    روستای سراب سیاه

    هرایرز

    هرایرز(تفرجگاه بی نظیر)

    بهار رازیانه

    قلعه سفید زادگاه من

    روستایی از دشمن زیاری

    جاوید ممسنی

    میم مثل ممسنی

    قلعه سفید ممسنی

    عسل رُنـــــــج
    لیدوما(چهارمین شهر بزرگ هخامنش)
    آنچه از ممسنی باید بدانید(محمودی)
    فهلیان
    فهلیان و جنجان
    فهليان من به يادت خواهم بود حتی اگر....

    پیشینه فهلیان

    زردقبا(فهلیان)

    فهلیان(جهت رویت فهلیان)

    جهانی به نام فهلیان

    سورنا ممسنی(کوپن علیا)

    وبی از خومزار

    شولستان

    وبی از مصیری

    از جلو چشام خفه شو

    نوگک پایتخت تاریخ تمدن رستم

    نظر آباد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 477
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 133
  • بازدید ماه : 767
  • بازدید سال : 20,445
  • بازدید کلی : 224,533
  • کدهای اختصاصی
    ارسال مطلب برای وب نور

    جهت درج مطلب دروب نوربه آدرس زیرمراجعه کنید

    http://www.webnor.rozblog.com/page/sendpost